אודותי
שלום, שמי יפית עוז, מומחית להוראה מתקנת.
בין תארי והסמכותי: תואר ראשון בסוציולוגיה ותואר שני בטכנולוגיות ותקשורת בחינוך (אונ' בר אילן), תעודת מאבחנת, תעודת הוראה מתקנת ועוד.
החלטתי להקדיש את חיי לעזרה לתלמידים בעלי קשיי למידה, מאחר וגם אני התמודדתי (ועדיין מתמודדות) עם קשיים שכאלו: כבר בבית הספר היסודי התקשיתי בשיעורים ובמבחנים. הריכוז שלי נדד, המילים התבלבלו ואפילו אם למדתי לקראת מבחן, ברגע האמת לא מצאתי את התשובה או איך להציג אותה.
לשמחתי, כבר מגיל צעיר פיתחתי טכניקות שעזרו לי בלימודי. לדוגמה, נעזרתי בעזרים חזותיים, פיתחתי לעצמי משחקים ואף גיליתי שלימוד של חברי ללימודים מאוד עוזר לי לזכור. לימים, כאשר התחלתי ללמוד הוראה מתקנת, נוכחתי שרבות מהטכניקות שפיתחתי לעצמי מוכרות ונלמדות ככלים מקצועיים. מעבר לכך, נוכחתי כי אותן טכניקות יעילות מאחר והן מאפשרות למידה לא רק דרך השמיעה (כפי שנהוג בבתי הספר) אלא גם דרך חושי הראיה והמגע.
מאז שנת 2010 אני עובדת עם ילדים וצעירים, החל מגילאי גן, דרך חטיבה ותיכון ועד סטודנטים לתארים מתקדמים. שיטת העבודה מבוססת על ליווי אישי אחד על אחד, אבחון אופי התפיסה של התלמידים (שמיעתי, חזותי, תחושתי), השלמת פערים והקניית כלי לימוד ואסטרטגיות למידה. התהליך כולל גם ליווי רגשי של התלמיד, העצמת הביטחון העצמי ופיתוח מודעות ליכולות אישיות.
אם אתם מעוניינים לתת לילדיכם את הכישורים להצליח על אף קשיי למידה, אני מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ חינם איתי. השיעורים מתקיימים באופן פרטי בשיחת זום. הם כוללים למידה מהנה שכוללת משחקים מהנים רבים.
לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית, צרו איתי קשר כאן או כאן באמצעות וואטסאפ
תחומי התמחות
אני עובדת עם ילדים וצעירים החל מגילאי גן חובה ועד סטודנטים שלומדים באקדמיה.
כל תלמיד מקבל ליווי אישי אשר מותאם לצרכיו האישיים, בהתאם לאופי הלמידה המתאים לו (שמיעתי, ויזואלי, תחושתי)
תהליך העבודה
כל תלמיד ותלמידה מקבלים יחס אישי ותכנית עבודה מותאמת אישית.
התהליך מבוסס והוכיח עצמו פעמים רבות עם עשרות מתלמידי.
תודות לניסיון ולטכניקות הייחודיות שפיתחתי עם השנים היתה לי הזכות לעזור לעשרות תלמידים עם קשיי למידה להצליח בלימודים, לקבל ציונים גבוהים וליהנות מביטחון עצמי תודות להישגים שצברו. העבודה מבוססת על תהליך שכולל מספר שלבים עיקריים:
- אבחון דידקטי ופיזיולוגי: מטרת האבחון היא ליישר קו ולהבין על מה לשים את הדגש בתהליך. האיבחון כולל איתור אופי הלמידה של התלמיד (שמיעתי, חזותי, תחושתי), שלילת לקויות פיזיות שעשויות לגרום לקשיי למידה, זיהוי רמות בקריאה, למידה, מענה על שאלות ועוד. אני מבצעת אבחונים לתלמידים עד כיתה ו'. לאחר גיל זה או כדי לקבל הקלות במבחנים, יש לבצע את האבחון בעזרת פסיכולוג אשר מספק אבחון פסיכודידקטי.
- בניית תכנית עבודה ומפגשי עבודה: מטרת העל של התהליך היא בניית בסיס חזק בעזרתו יוכלו הילדים ללמוד ולהצליח. כל ילד מקבל תכנית עבודה אישית. התכנית מבוססת על המטרות והיכולות של כל ילדה וילדה. היא כוללת השלמת פערים קיימים, פיתוח אסטרטגיות למידה מותאמות אישית, תרגולים ועוד. התכנית גם מותאמת לכיתה ורמת הדרישות מהתלמיד בכל שלב. הלמידה מתתקיימת במפגשים באווירה חיובית, עם הרבה משחקים לימודיים ולימוד מהנה.
- עבודה עם ההורים: תמיכת ההורים והבנתם את התהליך קריטית להצלחתו. לפיכך חלק נכבד מהתהליך מוקדש לעבודה עם ההורים ודיאלוג עימם. העבודה עם ההורים כוללת הסברים על האתגרים שעימם הילדים מתמודדים, הקניית כלים לליווי רגשי ולימודי, שיתוף ושקיפות.
- מבדקים תקופתיים: כדי שנוכל להמשיך ולעזור לילד אני עורכת מדי פעם מבדקים שמזהים את רמות הידע השונות בקריאה, כתיבה, חשבון, מענה על תשובות, ועוד. המבדקים יאפשרו זיהוי פערים קיימים, ויצירת שיעורים להשלמתם.
כיום קיימת פתיחות רבה מתמיד כלפי האתגרים עימם מתמודדים ילדים וצעירים בעלי קשיי למידה. אם אתם רוצים להעניק לילדיכם כלים להצלחה בלימודים ובחיים, אני מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ חינם.
יצירת קשר
לתיאום פגישת ייעוץ אישית בנושא הוראה מתקנת, ניתן ליצור איתי קשר:
טלפון: 050-7277245
דוא"ל: [email protected]
ניתן לפנות בכל נושא גם באמצעות טופס זה: